Aplaudeix l'esforç, els encerts, respecte les decisions tècniques, les arbitrals i actua amb esportivitat, així som, així és l'UD Taradell







dimarts, 26 de gener del 2010

Anna Codina: "Encara que no vulguis, a vegades s'ha d'escollir"

El proper 1 de juny farà 17 anys. De moment, i amb només 16 anyets al sarró, ja és una rodamón del futbol osonenc: Santa Eugènia, Riudeperes i Taradell. Porta el futbol a la sang, però no sempre es pot compaginar afició amb estudis i feina. Això és el que li ha passat a l'Anna Codina Nadal, de Santa Eugènia de Berga i jugadora de l'UD Taradell, que ha de deixar de forma temporal els terrenys de joc. Tot i així, esperem que ben aviat la poguem veure de nou 'empaitant' pilotes i fent algun golet.


Per motius laborables has de deixar el futbol momentàniament. Explica’ns una mica què fas i el què t’ha portat a haver de prendre aquesta decisió
Aquest any he començat el mòdul de grau mitjà d'Activitats Físiques i esportives en el Medi natural a Olot. Entre setmana cada dia vaig i vinc d'Olot i el dissabte treballo als matins a una fruiteria de Vic. Per aquest motiu no tinc massa temps per tot: el mòdul ens exigeixen molt i quan tornava me n’anava a entreno. Ja porto molt temps amb mal d'esquena i sempre he continuat jugant, però el que em trobo ara es que no descanso i no aguanto el ritme, a part que ara al febrer m'obliguen a fer 410 hores de pràctiques i tampoc tinc massa temps per tot. Així que encara que no vulguem a vegades s'ha d’escollir encara que tu no vulguis.

Com et definiries com a jugadora?
Al camp molt exigent, sóc una persona que no m'agrada perdre. Tot i que alhora d'entrenar i les estones que passo amb les companyes sóc diferent: més simpàtica i divertida.

Futbol 7 o futbol 11?
Futbol 7. En tinc molt bon record de quan vaig començar a jugar a futbol i sempre m'ha agradat més que futbol 11. Alhora de jugar, però, amb va tot bé.

On et sents més còmode, al mig o en punta?
Havia jugat molts anys de punta i quan em van començar a passar de mig no m'agradava gens però ara mi sento molt més còmode i m'agrada més de mig.

Parla’ns de la teva trajectòria futbolística.
A pre-benjami em vaig apuntar amb els nens de Santa Eugènia. Vaig jugar-hi fins els 11 anys ja que després les noies no podien seguir jugant amb els nois. Després es va intentar fer un equip de futbol sala durant dos anys però no va funcionar i va ser quan vaig anar a parar al Riudeperes, on hi vaig estar tres anys. Ara farà dos anys que he jugat i "estic" jugant amb el Taradell.

Vas arribar a Taradell després de jugar al Riudeperes. Vas notar molt el canvi d’un equip amb un altre?
Si el canvi el vaig trobar més que tot ens els entrenaments i a la manera d'enfrontar als partits. Al Riudeperes no hi estava bé no mi trobava còmode i vaic decidir canviar d'equip i ara no me’n penedeixo gens!

Des de petita jugues a futbol. Com veus el futbol femení. Ha evolucionat?
Jo crec que si que ha evolucionat i cada dia anirà evolucionant més. És fantàstic anar a un camp de futbol i veure noies jugar ja que no ens tenen tant valorades com els nois...

Algun jugador/a que admiris?
En Deco ha sigut sempre uns dels meus jugador preferits. Des de que ha marxat del Barça no el puc mirar gaire com juga però, cap problema: miro l'Iniesta que també es un bon mestre al mig del camp.

Una virtut i un defecte del teu joc.
Una virtut és que sempre tinc ganes de jugar a futbol o un partit i defecte com he dit massa exigent el mig del camp.

Ets supersticiosa alhora de jugar un partit?
No.

Recordes alguna anècdota o algun partit més destacat que altres?
El d'aquest dissabte, l'últim partit que jugava jo i a sobre contra les primeres. Va ser molt tens, ja que tot i els nervis vam fen un gran partit encara que el resultat va ser un empat. Estic molt contenta de com va anar. No l'oblidaré mai!

Com veus el Taradell femení d’enguany?
El veig molt bé, tant les grans com nosaltres estem fent una bona temporada. La primera volta ha estat bé i crec que seguirà se'n així. No se sap mai però sóc optimista i crec que serà una bona temporada pel Taradell Femení!

Què t’ha aportat el futbol?
El futbol m'ha aportat moltes coses. Una d'elles les companyes en tots els equips que he estat en tinc molt bons records de totes i ara mateix encara que aquesta temporada jo no jugui amb elles seguiran se'n les meves companyes, i no les canviaria per res! També el companyarisme m'ha ensenyat a viure bons moments i mals moments en equip, he après molt. El futbol és molt important per mi.

Moltes gràcies Anna. Sort en aquest nou camí i ja saps que sempre tens les portes obertes a l'UD Taradell Femení.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada